Ātri iedzīvināmie Biohacking rīki

Feb 04

Kas man palīdz, un ko ikviens var izmēģināt:

Stāsta Artūrs Bernovskis:

* Pamostos pirms saullēkta, rītu sāku ar meditāciju. Tam izmantoju gadžetuBrainlink sensoru, kas mēra alfa un bēta smadzeņu viļņus, tādā veidā izmērot meditācijas progresu.

* Pēc tam seko vingrošana un, atkarībā no dažādiem faktoriem, vai nu rīta elpošanas vingrinājumi pēc Vima Hofa metodes un auksta duša, vai arī viegls pusstundas skrējiens aerobā ritmā. Arī šīs aktivitātes izmēru – ar viedo pulksteni, kas mēra pulsu, sirds un aerobo skriešanas ritmu.

* Rīta smūtijs pabaro organismu ar nepieciešamajām vielām. Visbiežāk izvēlos citrusaugļu sulu ar banānu, ogām un riekstiem, bet reizēm blendēju spinātus, brokoļus, avokado un eksotiskos augļus.

 

Stāsta Kaspars Vendelis

* Ja nepieciešams koncentrēties, it īpaši veicot radošu darbu, noder binaurālie ritmi (binaural beats), to klausīšanās. Tā ir skaņu frekvenču tehnoloģija, kas tiek izmantota smadzeņu pusložu sinhronizācijai un noskaņošanai. Izpētīts, ka ritmiska ārēja iedarbība uz maņu orgāniem ar frekvenci, kas raksturīga relaksācijai, snaudai vai radošam pacēlumam (alfa, teta, delta ritmi), veicina smadzeņu aktivitāšu izmaiņas.

 

* Lielākā daļa cilvēku nevingro, jo pietrūkst laika vai enerģijas. Esmu tāds pats! Tādēļ treniņus esmu reducējis līdz pāris minūtēm. Taču – konsekventi katru dienu!

* Eju agri gulēt, lai agri pieceltos – ik rītu esmu augšā jau 5:20. Ko tas dod? Pieaug kopējā apmierinātība ar dzīvi. Sevi viegli disciplinēt, ja eju gulēt kopā ar bērniem, viņiem jau desmitos vakarā jābūt gultās.

 

Stāsta Māris Žunda:

Mani ikdienas rituāli, kas būtiski uzlabo darbaspējas un labsajūtu, ir saistīti ar elpošanas vingrinājumiem un temperatūras konstrastiem.

* Pamostos, apsēžos un veltu 2-4 minūtes elpošanai, izmantojot dažādas tehnikas. Dažreiz ņemu palīgos kādu telefona elpošanas aplikāciju. Tajā izvēlos vajadzīgo programmu – miers, atpūta, enerģija, fokusēšanās. Tas palīdz ieslēgt sevi vajadzīgajā režīmā.

* Aukstums ir mana ikdiena. Lūk, daži vieglākie veidi. Rokas mazgāju aukstā un karstā ūdenī – tā ķermeni viegli pieradināt pie konstrastiem. Ikviens zina, ka aukstā laikā visbiežāk salst tieši plaukstas. Ja mazgājam tās aukstā ūdenī, tiek aktivizēta nervu sistēma, jo plaukstās ir ļoti daudz nervu galu, kas nodod signālu tālāk. Šādi arī aktivizējam asinsplūsmu un trenējam asisnsvadus.

* Viegls veids, kā padarīt jautrāku savu rītu– mazgāt zobus ar pretējo roku. Taču tas nav tikai joks, šādi tiek stiprināta nervu sistēma un veidots jaunu neironu tīkls.

 

>